perjantai 8. helmikuuta 2013

Viejärankkaus ;)

Hassua, me joskus keskusteltiin pienellä porukalla Tuesday Night Hopissa seuraajista ja viejistä yleisesti, ja kun aloin listaamaan kivoja viejiä tiettyihin lajeihin, mulle naurettiin että onko mulla joku lista jokaiselle tanssilajille (ja mielentilalle) parhaista viejistä. Ei, en pidä listaa, mutta tajusin tänään listanneeni niitä taas kun juteltiin kaverin kanssa bussimatkalla keskustasta Viikkiin tanssimisesta.

  • On ehkä kolme viejää, joiden kanssa suostun tanssimaan salsaa. En vaan osaa sitä lajia ja useimmiten tuntuu lähes mahdottomalta pysyä perässä, mutta näiden kolmen viejän kanssa se voi jopa välillä olla ihan mukavaa. Okei olkoonkin, että yksi näistä kolmesta on viejä, jonka kanssa suostuisin tanssimaan mitä vaan.
  • Sitten on ehkä kolme viejää, joiden kanssa tanssin mitä vain muuta paitsi salsaa. Onneksi ne tuskin kovin paljon salsaa vievätkään.
  • Tarkalleen kaksi viejää joiden kanssa olen ikinä koskaan oikeasti nauttinut tangosta. Ja lisäksi yksi, jonka kanssa tango on ihan jees. Noista kahdestakin nautinnollisesta tangokokemuksesta oli toinen ennen kuin ikinä olin ottanut askeltakaan paritanssikurssin suuntaan.
  • Yllätyksellisesti yllätysmukavia bachata-viejiä on jonkin verran.
  • Bolerosta tykkään huisin paljon erityisesti kolmen viejän kanssa.
  • Hoppia kun mä itse en juuri osaa, mutta tykkäisin tosi paljon tanssia, niin haluaisin mutten kehtaa hirmu hyviä viejiä hakea. Yksi tuttu huikea viejä on, jonka kanssa on aina ihana tanssia. Ja sitten on yksi sellainen tuttu viejä, joka tanssi jotain lindyhopahtavaa, ja se kuuluu muutenkin mun lemppariviejiini.
  • Buggiin mulla on yksi ainoa ehdoton lemppariviejä.
  • Hitaaseen valssiin mulla on lemppariviejä myös, mutta se on monen muunkin kanssa kivaa. Ja hidasta valssia tykkään viedä itsekin.
  • Hidas foksi on ihan parhautta erityisesti kahden viejän kanssa, tosin tähän lisään yhden ihmisen, jonka kanssa tanssahdeltiin hidasta foksia hyvin ahtaassa, kizomba-otteessa, viimeisimmissä HOTin bileissä.
  • Hyviä humppakokemuksia on lähinnä yhden viejän kanssa, ja ainoat sellaisetkin viimeisimmistä HOTin bileistä.
  • Ja kizombaa kun mä en ihan kaikkien kanssa tanssi, niin oon nauttinut siitä lajista kahden viejän kanssa, joista toinen taas se jonka kanssa tanssin mitä vain ja toinen sen sijaan sellainen, jonka kanssa tanssimisesta en juuri yleensä kovin paljon nauti, mutta kizomba tekee poikkeuksen. Tämä tyyppi tosin myös yksi niistä, joiden kanssa suostun tanssimaan salsaa.
  • Jotakin zoukahtavaa tanssin mielelläni erityisesti yhden viejän kanssa, mutta toinen tulee aika lähellä perässä.

1 kommentti:

Unknown kirjoitti...

Jestas miten huolellinen analyysi :)

"Kerran aloitettuasi uneksimisen

älä hetkeksikään lopeta.
Uneksi vain mahdottomia, sillä huomista eivät
järkevät latteudet kiinnosta.

Ole hyvä unelmiasi kohtaan,
ja anna niiden toteutua.
Äläkä koskaan kuvittele
että sinun unelmasi on ainoa.

Älä hämmästele ihmeitä, iloitse niistä.
Kävele vetten päällä
Herätä kuolleita henkiin.
Muista, että hymyily on uneksimista."

-Tommy Tabermann