perjantai 30. marraskuuta 2012

Talvi yllätti suomalaiset

...kuten jokaikinen vuosi.

Kolme jokeria jumissa yhdessä Viikin liikenneympyrässä. Tai vain se ensimmäinen oli ehkä varsinaisesti jumissa, kaksi muuta vaan odotteli siinä takana, että se eka pääsee liikkeelle. Sitten tuli vielä mun bussi siihen taakse ja minä kivasti ikkunasta kurkin, miksei liikuta. Koska tossa edessä on bussi, jonka edessä on bussi. Ja hetkonen, senkin edessä on bussi. En katsonut olisko mun bussin takana vielä ollut joku jonossa, mutta luulisin ettei.

Aikainen lintu madon nappaa, rohkea rokan syö ja muita vastaavanlaisia sanontoja. Kovin usein mä en ole se aikainen lintu. Tänään mä en myöskään ole rohkea, vaikka olisi tosi kiva saada vuoden ekat hienot talvikuvat, ja tuolla tulisi tänään varmaan oikeesti aika siistejä kuvia, ni mä en vaan halua lähteä enää tuonne ulos sään armoille. Sääli.

Ei kommentteja:

"Kerran aloitettuasi uneksimisen

älä hetkeksikään lopeta.
Uneksi vain mahdottomia, sillä huomista eivät
järkevät latteudet kiinnosta.

Ole hyvä unelmiasi kohtaan,
ja anna niiden toteutua.
Äläkä koskaan kuvittele
että sinun unelmasi on ainoa.

Älä hämmästele ihmeitä, iloitse niistä.
Kävele vetten päällä
Herätä kuolleita henkiin.
Muista, että hymyily on uneksimista."

-Tommy Tabermann